Jdi na obsah Jdi na menu

 

Jan Novák: Carmina Sulamitis pro mezzosoprán a orchestr

Divadlo Reduta Brno, 26.5.2014 / Ensemble Opera Diversa, dir. Gabriela Tardonová

Dramaturgickým rámcom večera boli dve kompozície Jana Nováka k tridsiatemu výročiu jeho úmrtia. V obidvoch dielach sa predstavili naozaj vynikajúce sólistky. Na konci to bola mezzosopranistka Lucie Hilscherová v kompozícii Carmina Sulamitis na päť pasáží z latinských prekladov z biblickej Piesne piesní. Ta náročný part zvládla vynikajúco ako po technickej stránke (nástupy, intonácia, artikulácia…), tak aj výrazovej. Disponuje silným romantickým hlasom, no veľmi umne držala na uzde ako výrazné výšky tak aj vibráta a potrebný pátos naservírovala v primeranom množstve, tak ako si skladba v neoklasickom duchu žiada. Jej plná farba sa nádherne spájala so zvukom sláčikového orchestru s tympanmi a aj napriek tomu, že bola sólistkou, exhibicionisticky netrčala.

http://operaplus.cz/mesto-jako-hudba/ (Ján Podracký: Město jako hudba, 27. 5. 2014)

 

Berio: Folksongs

Divadlo Reduta Brno, 22.10.2013 / Ensemble Opera Diversa, dir. Gabriela Tardonová

Pestře instrumentované, nápadité melodie provedla živě a zaujatě Lucie Hilscherová. Její projev byl příjemně vlezlý, mohu-li to říct, a nechal jsem si její zpěv rád zalézt pod kůži. Vyvarovala se operních manýr, dbala na odstínění nálad jednotlivých čísel, zněla sytě, ale ani zblízka nezahlušovala…

http://zapisnikzmizeleho.cz/barvy-mist-a-zvuky-ruznych-svetu/ (Boris Klepal: Barvy míst a zvuky různých světů, 23. 10. 2013)

 

F. Mendelssohn-Bartholdy: Lauda Sion

Velikonoční festival duchovní hudby; Petrov, Brno - 19.4.2013, Filharmonie Brno, dir. Andreas Sebastian Weiser

Alt Lucie Hilscherové byl sonorní a barevný…

http://www.brnozurnal.cz/z-kultury/velikonocni-putovani-za-hudbou-bylo-vyjimecne/ (Karla Hofmannová: Velikonoční putování za hudbou bylo výjimečné, 19. 4. 2013)

 

 

Poulenc: Dialogy Karmelitek - Mére Marie L‘Incarnation

Štátné divadlo Košice, premiéra 22.3.2013 (režie: Linda Keprtová, dir.: Ondrej Olos)

…Lucie Hilscherová, ktorá stvárnila postavu matky Márie má nádhernú farbu hlasu a v daný večer ju predstavila v plnej kráse…

http://www.operaslovakia.sk/news/sila-a-slabost-idu-ruka-v-ruke/ (Daniela Petrovská: Sila a slabosť idu ruka v ruke, 25.3.2013)

Lucii Hilscherovej, mezzosopranistke s vzácne zamatovým timbrom stvárňujúcou matku Máriu L‘Incarnation…

http://www.operaslovakia.sk/news/bose-nohy-v-opere/ (Jano Rácz: Bosé nohy v opere, 10. 4. 2013)

Lucii Hilscherovej sa aj napriek ešte mladému veku podarilo vokálne a výrazovo plasticky vykresliť profil Matky Márie.

http://operaplus.cz/posledni-pod-gilotinou-a-ztichly-hlasy-karmelitek/?pa=2 (Pavel Unger: Poslední pod gilotinou… a ztichly hlasy karmelitek, 24.3.2013)

Opera stojí a padá predovšetkým na piatich sólistkách, ktoré aj pomocou troch českých posíl zvládli hlavné roly so cťou. Soprán Lucie Kašpárkovej (Blanche) z lyrického základu rastie do pevných výšok, podmanivý timbre a citlivý výraz ponúka Michaela Várady (Constance), tajomné mezzosopránové farby znejú z hlasov Adriany Hlavsovej (Madame de Croissy) a Lucie Hilscherovej (Matka Mária) a svoj zástoj obhajuje aj Tatiana Paľovčíková-Paládiová ako Madame Lidoine.

http://kultura.pravda.sk/divadlo/clanok/275702-recenzia-dan-za-pevnu-vieru-karmelitanok-e2-80-93-gilotina/ (Pavel Unger, 29.3.2013)

 

 

Dvořák: Stabat Mater

Aula Poznaňské univerzity, 30. 11. 2012 / Poznaňská filharmonie , dir. Libor Pešek

Lucie Hilscherová je mladá mezzosopranistka, která má na svém kontě již mnoho ocenění. Disponuje hlasem široké škály a také výrazné střední polohy. Na pátečním koncertu předvedla vysokou techniku, každý její tón byl náležitě posazen, díky čemuž nelze hovořit jakémkoli nadbytečném vibrátu. Hilscherová se na scéně cítí sebejistě, pozorně poslouchá orchestr a druhé zpěváky, což jí umožňuje dokonale vyvažovat volumen hlasu. Je to zpěvačka velmi muzikální a vědomá si hodnoty svého hlasu, dbá na správné vedení fráze, umně zachází s různými odstíny dynamiky, čímž zvýrazňuje teplou a sametovou barvu svého hlasu.

www.cjg.gazeta.pl, 2. 12. 2012 (Český filharmonický sbor Brno zapíval v Poznani - na medaili)

 

 

Abonentní koncert KPH v Plzni

Dům hudby Plzeň, 30. 11. 2011 / Ivan Vokáč – violoncello, Stanislav Gallin – klavír

Lucie Hilscherová vládne zvučným mezzosopránem, který dovede účinně ztišit v duchu interpretované skladby. Osobnostní založení i umělecké školení dává jejímu zpěvnímu projevu kouzlo vnitřního prožitku, hlas zní kvalitně v celém rozsahu.

Plzeňský deník, 13. 12. 2011 (Vlasta Bokůvková: Violoncello a zpěv v krásném souzvuku)

 

 

Smetana: Prodaná nevěsta - Háta

20. 5. 2011, Barbican Hall, Londýn  / BBC Symphony Orchestra, dir. Jiří Bělohlávek

Pokud jde o rodiče, tiše výmluvná Ludmila Stanislavy Jirků a lyrický Krušina Svatopluka Séma dobře kontrastovali s ráznou Hátou Lucie Hilscherové a radostným Míchou Gustava Beláčka, zobrazovanými bez jakékoli karikatury.

http://www.classicalsource.com (Richard Whitehouse: The BBC Symphony Orchestra – The Bartered Bride)

Dobře zvoleno bylo obsazení rodičů, obzvlášť dam - komediálně šťavnaté Lucie Hilscherové a důstojné Stanislavy Jirků, které přinášely vřelost do skvělého sextetu ve třetím jednání.

http://www.theartsdesk.com, 21. 5. 2011 (David Nice: Leading lovers are low on charm, but Smetana's rustic comedy zips along)

 

 

Rossini: Stabat Mater - Velikonoční festival duchovní hudby

Katedrála sv. Petra a Pavla, 17. 4. 2011 / Filharmonie B. Martinů Zlín, dir. Petr Vronský

Vstupní koncert (…) velkolepě vyzněl v katedrále na Petrově v interpretaci Českého filharmonického sboru Brno, sólistů a zlínské Filharmonie Bohuslava Martinů pod taktovkou Petra Vronského. Stabat Mater Gioacchina Rossiniho usiluje o vytvoření typické bolestné až dramatické výrazové polohy; přesto prozrazuje skladatele v podstatě operního. S tímto faktem souvisí i technická náročnost sólových partů, jichž se ujali Hana Škarková, Lucie Hilscherová, Tomáš Černý a Gustáv Beláček, kteří své vstupy vypracovali s detailní precizností; pozornost vzbudila zejména lahodná barva a přirozenost projevu mezzosopranistky.

Hudební rozhledy 6-2011 (Lukáš Vytlačil: Ohlédnutí za Velikonočním festivalem duchovní hudby v Brně)

 

 

Rossini: Il Barbiere di Siviglia – Berta

Turné s Komorní operou Praha - Německo, Švýcarsko, Francie / dir. Norbert Baxa

… árii vdavekchtivé perly Berty publikum nadšeně aplaudovalo.

Augsburger Allgemeine, 22. 3. 2011 (Erich Pawl:  Rossiniho hudební esprit)

Lucie Hilscherová září jako Berta svým úžasným talentem a temperamentem.

Fürther Nachrichten, 17. 12. 2011 (Uwe Mitsching: Buffa im Plattenbau)

Velkolepý byl také Pavel Vančura se svým sytým basem jako intrikářský Basilio a Lucie Hilscherová jako rázná hospodyně Berta.

www.echo-online.de, 16. 12. 2011 (Albrecht Schmidt: Skutečné opojení dobrou náladou)

 

Lucie Hilscherová zanechala velmi přesvědčivý dojem a na konci druhého dějství se mohla nejen ona, ale celý pražský ansámbl těšit z přátelského až nadšeného potlesku.

www.main-spitze.de, 16. 12. 2011 (Axel Zibulski: Lazebník sevillský v Městském divadle v Rüsselsheimu)

 

… barevně bohatý hlas Lucie Hilscherové suverénně zvládl všechna úskalí role Berty.

Dernières Nouvelles d'Alsace, 30. 3. 2011 (Marc Munch: Lazebník z Prahy – valící se humor bez hranic)

 

 

Zahajovací koncert festivalu Tribuna komorní písně

Dům hudby Plzeň, 27. 9. 2010 / Stanislav Gallin – klavír

Renomé nastupující hvězdy pěveckého nebe potvrdila též mezzosopranistka Lucie Hilscherová, která vystoupila za doprovodu Stanislava Gallina. Zvolila repertoár odpovídající jejímu mimořádně znělému hlasu, když se obrátila především k písním Schumannovým (Album písní pro mládež), dále pak písním Brahmsovým (výběr z Dětských lidových písní) a Musorgského (výběr z Dětské světničky). Ač se nepřiblížila k předepsanému tématu historicky, stylizovaným dětským světem zvolených miniatur elegantně poukázala na Komenského odkaz také.

Její Musorgskij je již dnes hoden podrobnější analýzy, když s neomylným citem a vysoký, intelektem pečlivě volí proporce mezi tempovou uvolněností a pevnou výstavbou každé autorovy písně. Výslednému projevu pak dává typický hlasový kolorit novoruské školy. Úsměvnou tečku jejího vystoupení pak přinesl cyklus Mateřídouška Otmara Máchy, zpracovávající dětské říkanky moderním hudebním jazykem s nápaditou kantilénou.

Hudební rozhledy, 2/2011 (Jiří Bezděk: Tribuna komorní písně v novém hávu)

 

 

Nicolai: Veselé paničky windsorské – Frau Reich (Kloučková)

Divadlo J. K. Tyla v Plzni, premiéra 31. 1. 2010 / režie Jakub Korčák, dir. Jiří Štrunc

Režisér nové inscenace Jakub Korčák akceptoval jediné opravdu schůdné řešení: vsadil – a s úspěchem – na humor a pohyb. Jak už naznačuje sám titul, v opeře mají před Falstaffem přednost dámské role, jejich temperament a taneční prvky – ostatně to potvrdil hned vstupní duet. Obě dvojice chytrých paniček byly znamenité po herecké i pěvecké stránce – sopranistky Jitka Svobodová a Lucie Hájková i hlasově barvité mezzosopranistky Lucie Hilscherová a Michaela Kapustová.

Plzeňský deník, 9. 2. 2010 (Vlasta Bokůvková: Shakespearovské postavy vstoupily na scénu)

Plzeňský sólistický ansámbl (…) má v kvartetu hlavních rolí – Falstaff, Brodský, Brodská, Kloučková – jen jediného zástupce – Jevhena Šokala v postavě nakonec ztrestaného rytíře. V sobotní premiéře byl znamenitý podobně jako výteční hosté – Jitka Svobodová, Lucie Hilscherová či Vladislav Zápražný.

Plzeňský deník, 1. 2. 2010 (Petr Dvořák: Paničky opět ztrestaly mlsného nápadníka)

Paničky by zase dobře zapadly do českých filmových pohádek, Lucie Hájková (Paní Brodská) a Lucie Hilscherová (Paní Kloučková) se však svých postav zhostily nadmíru dobře.

Hudební rozhledy, 5/2010 (Josef Herman: Dárek k narozeninám?)

 

 

Mozart, Dvořák, Martinů, Musorgskij - písňový a operní recitál

Bayreuth, 15. 11. 2009 / Stanislav Gallin – klavír

(...) Lucie Hilscherová, letošní držitelka třetí ceny v koncertním oboru soutěže Cantilena Bayreuth, si zvolila pro první část večera písně Bohuslava Martinů a Antonína Dvořáka, které zazpívala nosným, vřele zabarveným hlasem a dramaticky uvědomělým projevem. Důkladnou artikulací a příjemně chvějícím se vibrátem, spolu se sonorním, naprosto bez tlaku znějícím hlasem zapůsobila na publikum. Obzvlášť Martinů písně ztvárnila velice emocionálně a scénicky působivě. Ve výškách – v poměru k velikosti sálu – velice silným hlasem, jakož i nejčistší intonací.

Klavírista Stanislav Gallin k tomu čaroval malými světýlky, barevností a údery zvonů, náležitě se připojoval k pěvkyni, báječně se jí podřizoval a také využíval sólové části, ve kterých nechal zvuk klavíru náležitě vzplanout. (...)

V druhé části koncertu Hilscherová provedla árii Sesta z Mozartovy opery La Clemenza di Tito a písně z cyklů „Život a láska ženy“ a „Písně královny Marie Stuartovny“ Roberta Schumanna, které nabídla s podivuhodně dobrým porozuměním textu. Také zde mohla využít intimní tiché tóny. Po árii Rózy ze Smetanovy opery Tajemství na závěr zazářila v perlivém Gopaku M. P. Musorgského. (...)

Nordbayerischer Kurier, 16. 11. 2009 (Urlike Eberle: Hlas ze zlata)

 

 

Bezděk: Píseň Laury - Autorský večer Jiřího Bezděka

Dům hudby Plzeň, 5. 10. 2009 / Eva Vimrová – klavír

Píseň Laury z dosud nedokončené opery z prostředí středověké Prahy přednesla Lucie Hilscherová a těžko si představit lepší interpretku. Bezpečný doprovod Evy Vimrové výkon pěvkyně ještě umocnil.

Plzeňský deník, 19. 10. 2009 (Jan Děd: Skladby Jiřího Bezděka i provedení – zážitek!)

 

 

Mezinárodní pěvecká soutěž A. Dvořáka, Karlovy Vary (11/2008)

1. cena v kategorii píseň; Cena Českého rozhlasu Praha; Cena Josefa Hercla; Cena Miroslava Panského; Cena Nakladatelství Editio Bärenreiter a Cena Divadla J. K. Tyla v Plzni

Studijně náročný, méně vděčný, a proto méně početně obsazený obor píseň měl již v prvním kole velkou naději v české mezzosopranistce Lucii Hilscherové. Vyrovnaností a stylovou jistotou výkonů zaslouženě uhájila vítězství tak zřetelně, že druhá cena za ní nebyla udělena.

Hudební rozhledy 1/2009 (Jan Králík: Pěvecké naděje z Karlových Varů)

 

 

Verdi: Otello – Emilie

Divadlo J. K. Tyla v Plzni, premiéra 3. 11. 2007 / režie Ladislav Štros, dir. Ivan Pařík

Nepřehlédnutelná byla i Lucie Hilscherová jako Emilia, vzdorující Jagovi a odhalující nakonec viníka celé tragédie.

Mladá fronta, 5. 11. 2007 (Gabriela Špalková: Verdiho Otello - silný zážitek)

Ansámbl sólistů zdařile doplnili další pěvci, zvláště Richard Samek (Cassio), Lucie Hilscherová (Emilia) a zvučný bas Tomáše Jindry (Lodovico).

Harmonie 2/2008 (Milan Pospíšil: Zdařilý Otello)

 

 

Mozart: Figarova svatba – Marcellina

Divadlo J. K. Tyla v Plzni, premiéra 5. 5. 2007 / režie Magdaléna Švecová, dir. Ivan Pařík

Netradičně byla pojata role "staré komické" Marcelliny, v níž Lucie Hilscherová příjemně zaujala nepřeháněnou komikou s roztomilým detailem, když tato hádavá venkovská dáma pojednou zjihne vyhlídkou na sňatek a povýšení na "paní doktorovou".

Harmonie 7/2007 (Milan Pospíšil: Figarova svatba -  Plzeň)

(…) Lucie Hilscherová vládnoucí pozoruhodně modelovaným barevným a měkce znějícím mezzosopránem nabídla publiku v roli Marcelliny i vtipné herecké kreace.

Plzeňský deník, 15. 5. 2007 (Romana Feiferlíková: Figarova svatba diváky potěšila a někdy přímo elektrizovala)

 

 

Dvořák: Stabat Mater

Rudolfinum Praha, 11. 4. 2007 / Pražská komorní filharmonie, dir. Kaspar Zehnder

U sólového altu je vrchol až v devátém čísle – Inflammatus. Vzpomínal jsem, jak některé altistky (počínajíc Martou Krásovou) zvládly tuto árii vzorně nebo vzorově. Myslím si, že Lucie Hilscherová může být zařazena do tohoto výčtu.

Hudební rozhledy 6/2007 (Jan Maria Dobrodinský: Dvořákovo Stabat Mater)

 

 

Dvořák: Stabat Mater - Velikonoční festival duchovní hudby

Katedrála sv. Petra a Pavla, 1. 4. 2007 / Pražská komorní filharmonie, dir. Kaspar Zehnder

Na zahajovacím koncertu zaznělo Stabat Mater Antonína Dvořáka (...) v provedení sólistů Ivety Jiříkové, Lucie Hilscherová, Tomáše Černého a Martina Gurbaľa, Českého filharmonického sboru Brno (sbm. Petr Fiala) a Pražské komorní filharmonie pod taktovkou Kaspara Zehndera. Bylo to provedení neobyčejně dramatické, s patřičným podtržením tragiky díla, z něhož pak zvlášť působivým dojmem vystoupily niterné lyrické části. Všichni interpreti byli cele ve službách tohoto Dvořákova veledíla.. byl to večer skutečně nezapomenutelný.

Hudební rozhledy 6/2007 (Věra Lejsková: Tři různé podoby velikonoc)

 

 

Dvořák: Cigánské melodie - Zahajovací koncert Smetanovských dní v Plzni

Západočeské muzeum, 4. 2. 2007 / Eva Štruncová - klavír

(…) Lucie Hilscherová, budoucí hvězda operních pódií, posluchače doslova uchvátila provedením Cigánských melodií Antonína Dvořáka.

Hudební rozhledy, 4/2007 (Tomáš Kuhn: Smetanovské dny v Plzni)

Provedením Cigánských melodií Antonína Dvořáka (…) se ujala za doprovodu Evy Štruncové posluchačka fakulty Lucie Hilscherová, jejíž podmanivý a ve všech polohách vyrovnaně znějící alt je velkým příslibem do budoucnosti.

Plzeňský deník, 9. 2. 2007 (Marta Ulrychová: Festival začal zdařile)