Jdi na obsah Jdi na menu

Donizetti: Lucia di Lammermoor - Alisa / Státní opera Praha, 11.3.2023 / dir. Andrij Jurkevyč
Ansámbly přesvědčivě doplnila svým zvučným mezzosopránem Lucie Hilscherová jako Luciina společnice Alisa.

https://operaplus.cz/koncertni-provedeni-lucie-di-lammermoor-ve-statni-opere-vynikajici-hudebni-zazitek/ (Gabriela Špalková, 14.3.2023)

Krása: Zásnuby ve snu - Marja Alexandrovna / Státní opera Praha - hostování NDM v Ostravě, 20.11.2022 / dir. Marek Šedivý
... Marju Alexandrovnu dobře zazpívala i zahrála Lucie Hilscherová.

https://www.novinky.cz/clanek/kultura-recenze-groteskni-ostravske-zasnuby-hanse-krasy-40415062 (Radmila Hrdinová, 21.11.2022)

Janáček: Glagolská mše – alt sólo / Prague Sounds, Koncert pro Evropu, Praha, 1.9.2922 / Česká filharmonie, dir. Semjon Byčkov  Přímý přenos: Česká televize, ČT Art, stream ČF, Arte.tv
Lucie Hilscherová vládne krásným tmavým a zvučným hlasem, který je ale vhodný univerzálně. Ona může a zpívá i Bacha, romantismus a i moderní skladby! V Glagolské mši neměla dosti prostoru, ale své kvality ukázala v plné míře! 

https://www.klasikaplus.cz/reflexe-2/item/7991-koncert-pro-evropu-ceske-filharmonie-janacek-nezvykle-nalehavy-a-vroucny (Josef Zedník, 3.9.2022)

Janáček: Glagolská mše – alt sólo / Barbican Hall, London, 16.3.2022 / Česká filharmonie, dir. Semjon Byčkov
Evelina Dobračeva soared above the choral sound with piercing cutting edge, steady tone and accuracy. Similarly tenor Aleš Briscein, whose part can sound strenuous, was ideal in the Slava (Gloria), with ringing headnotes and passionate phrasing. Bass Boris Prýgl and mezzo-soprano Lucie Hilscherová have less to do in this work, but showed much the same qualities. All four caught this work’s extraordinary fervour.

https://bachtrack.com/es_ES/review-bychkov-dvorak-janacek-czech-philharmonic-barbican-march-2022 (Roy Westbrook, 17.3.2022)

Duchovní recitál – Bach, Händel, Franck, Dvořák, Tregler / Kostel sv. Jana Nepomuckého na Skalce, Praha / LH – mezzo, Hana Kubisová – housle, Linda Sítková - varhany
Hudební sestavě podvečera přitom svým hlasovým fondem, který by mohl hory přenášet, vévodila mezzosopranistka Lucie Hilscherová. Mám ji v paměti jako výtečnou Hátu, Vaškovu matku z Prodané nevěsty, což je role, s níž slavila úspěchy též v zahraničí, konkrétně v tokijské Suntory Hall pod taktovkou Leoše Svárovského či v londýnské Barbican Hall s dirigentem Jiřím Bělohlávkem. Její sytě znělý mezzosoprán si prostor kostela okamžitě podmanil, aniž by takříkajíc tlačil na pilu. A bude radost si jej zde poslechnout v podání soudobé duchovní tvorby.
https://www.klasikaplus.cz/reflexe-2/item/5602-hudebni-most-pres-trisetlete-vody-br-koncert-k-pocte-svateho-jana-nepomuckeho-v-praze (Jiří Vejvoda, 2.8.2021)

Novák: Carmina Sulamitis pro mezzosoprán a orchestr / Moravský podzim - Besední dům, Brno, 6.10.2021 / Ensemble Opera Diversa, dir. Gabriela Tardonová
Následovaly Carmina Sulamitis – písně Sulamity – pro mezzosoprán a komorní orchestr. Pět písní je proloženo dvěma Intermezzy, které charakterově doplňují písňový cyklus. 1. Allegro (Osculetur me) podala pěvkyně dramaticky a naléhavě, 2. Andante (Leva eius) mělo vnitřní klid a klenuté legato, 3. Andante (Ego dormio) působilo tajemně a naléhavě s dramatickou gradací, 4. Sostenuto (Donec aspiret dies) uvedlo houslové sólo naléhavou melodii ústící do diminuenda, 5. Allegro (Pone me ut signaculum) bylo vyvrcholením cyklu, dramatický ráz akcentovaly tympány, rytmický doprovod orchestru provázel pevné a energické legato až do vygradovaného závěru. Cyklus držel posluchače v napětí a plný a barevný mezzosoprán Lucie Hilscherové byl uhrančivý, a její interpretace nenechala nikoho vydechnout.
https://operaplus.cz/skladby-jana-novaka-na-moravskem-podzimu-hudba-ktera-si-zaslouzi-renesanci/ (Karla Hofmannová, 8.10.2021)

Smetana: Hubička – Martinka / Národní divadlo moravskoslezské, premiéra 12.6.2021, repríza 1.7.2021 v televizním vysílání TV Noe, repríza 27.9.2021)
Lucie Hilscherová k nim přidává Martinku jako rozšafnou ženskou, která ví o životě své.
https://www.klasikaplus.cz/reflexe-2/item/5323-smetanova-hubicka-v-ostrave-aneb-tady-je-krakonosovo (Petr Veber, 13.6.2021)

… starého pašíře Matouše ztělesnil Josef Škarka, který koketoval se starou tetou Martinkou. Tu zpívala sytým mezzosopránem s dobrou dikcí Lucie Hilscherová. 
https://operaplus.cz/hubicka-v-ostrave-je-naivisticka-a-prostonarodni/ (Karla Hofmannová, 27.9.2021)

Bach: Matoušovy pašije / Arcibiskupský palác v Olomouci, 30.3.2021 / Moravská filharmonie Olomouc, dir. Jakub Klecker
Altové partie přednášela Lucie Hilscherová hutným barevným hlasem s procítěným přednesem a měkkou kantilénou. 
https://operaplus.cz/moravska-filharmonie-uctive-privitala-jaro-velikonocnim-koncertem/ (Karla Hofmannová, 2.4.2021)

Dvořák: Biblické písně / Fiala: Bratši ze Soluně / Bernátek: Te Deum / Korandův sbor, Plzeň, 4.11.2019 / LH – mezzo, Plzeňský akademický sbor, Linda Sítková - varhany
Disponuje neuvěřitelně širokým, barevným a nádherně posazeným hlasem. Samozřejmostí je naprostá intonační jistota a dynamika jejího projevu. V kombinaci s poměrně bohatým vibratem a pečlivou výslovností, kterou posluchači ocenili zvlášť proto, že veškeré hudební dění koncertu se odehrávalo na kůru, se Hilscherová ukázala zejména jako ideální interpretka větších operních rolí. Nicméně přednes subtilnější duchovní literatury je jí neméně blízký.
https://www.klasikaplus.cz/reflexe-2/item/2419-vyroci-sametove-revoluce-a-premiera-bernatkova-te-deum (Petr Novák, 6.11. 2019)

Novák: Carmina Sulamitis / Dvořák: Svatá Ludmila – Svatava / Podzimní festival duchovní hudby Olomouc, Chrám Panny Marie Sněžné, Olomouc, 16.10.2019 / Czech Virtuosi, dir. Stefan Veselka, bas – Richard Novák
Avizovanou německou mezzosopranistku Marlene Lichtenberg musela v krátkém čase zastoupit Lucie Hilscherová. Cyklus Carmina Sulamitis Jana Nováka o sedmi částech se skutečně impozantními momenty podpořenými promyšlenou vnitřní výstavbou nabídl další zvukovou proměnu ansámblu a odlišné kompoziční uchopení hlasů. Czech Virtuosi si s touto relativně moderní hudbou (1947) poradili bez zaváhání. Stejně tak tomu bylo i v případě zastupující Lucie Hilscherové, která podala znamenitý výkon... Program uzavřela trojice skladeb Antonína Dvořáka, jejichž plasticita prosvitla orchestrem již v prvních tónech árie Svatavy z oratoria Svatá Ludmila. Domácí repertoár Lucii Hilscherové očividně sedí. Výhodou jistě bylo, že se Svatou Ludmilou už má také zkušenosti.

https://www.klasikaplus.cz/reflexe-2/item/2305-richard-novak-a-biblicke-texty-v-promenach-hudebnich-dejin?fbclid=IwAR2B3pO5h9RxdY-snDoPoWUQDlOXqcdVpFKFJeINW4YauT_biyNjDl7Fbig (Jan Borek, 17.10.2019)

Janáček: Glagolská mše / Rudolfinum, Praha, 2.10.2019 / Česká filharmonie, dir. Petr Altrichter
Altrichter dával pečlivě vyznít každému hlasu, oblému altu Lucie Hilscherové i znělému basu Jana Martiníka, aniž by brzdil spád. Agneče Božij – Agnus Dei, mysteriózní vzývání – „Beránku Boží, který snímáš hříchy světa“, dostalo punc mystéria, díky pianissimům a také díky ušlechtilé interpretaci sólistů. 

https://operaplus.cz/duchovni-oaza-janackovy-a-prokofjevovy-hudby-s-ceskou-filharmonii/?pa=2 (Anna Šerých, 3.10.2019)

Dvořák: Král a uhlíř – Anna / Dvořákova Praha, Rudolfinum, Praha, 19.9.2019 / Symfonický orchestr Českého rozhlasu, dir. Tomáš Brauner
Také všechny menší role – matka Ludmily Anna/ Lucie Hilscherová, mezzosoprán, Královna/ Dana Burešová, soprán, Sekáček, závodčí vojska/ Jan Šťáva, bas, 1. Lovec/ Ondřej Koplík, tenor, 2.Lovec/ Michal Onufer, baryton dali svým rolím prvotřídní, zajímavé a naplno přesvědčivé ztvárnění.

https://operaplus.cz/kral-a-uhlir-v-rudolfinu/?pa=2 (Anna Šerých, 21.9.2019)

…vedle přísné matky, jíž dodala na vážnosti mezzosopranistka Lucie Hilscherová.
https://operaplus.cz/operni-panorama-heleny-havlikove-245/?pa=2 (Helena Havlíková, 27.9.2019)

Ryba: České nešpory, Magnificat / Festival J. J. Ryby, kostel sv. Mikuláše, Praha, 23.6.2019 / Barokní orchestr Pražské konzervatoře, dir. Jakub Kydlíček
Takovou (přirozenou barvu) má i alt Lucie Hilscherové, která je z uvedeného pěveckého kvarteta nejzkušenější a také častěji obsazovaná. Na jejím projevu to bylo vidět. Její hlas je zvučný, otevřený ve všech polohách, výborně rezonující, což se ne vždy u altistek dá říci. 

https://www.klasikaplus.cz/reflexe-2/item/1667-u-sv-mikulase-v-praze-skoncil-2-rocnik-festivalu-j-j-ryby (Aleš Bluma, 23.6.2019)

Prokofjev: Alexandr Něvský / Pražské jaro, Smetanova síň Obecního domu, Praha, 28.5.2019 / Symfonický orchestr hl. města Prahy FOK, dir. Alexander Vedernikov
Šestá část Pole mrtvých je určena mezzosopránu a Lucie Hilscherová s hlubokou empatií přednesla elegii za mrtvé ruské hrdiny – sokoly.
https://operaplus.cz/operni-panorama-heleny-havlikove-230/ (Helena Havlíková, 5.6.2019)

Autenticky ruský hudební moment se podařil přidat v klidné melodické sólové epizodě Lucii Hilscherové, která právě toto sólo označuje za tajný sen mnoha mezzosopranistek. Obdařila výstup sytým, výstižně kmitajícím hlasem plným posmutnělé exprese – výrazem, za který by se nemusela stydět žádná rodilá Ruska.
https://www.klasikaplus.cz/reflexe-2/item/1524-severske-i-jine-kontexty-koncertu-fok (Petr Veber, 30.5.2019)

Smetana: Tajemství – Panna Róza / Národní divadlo moravskoslezské Ostrava, 5.5.2017, dir. Jakub Klecker
O to lepší výkon podala Lucie Hilscherová jako panna Róza, důstojná, s barevným, kulatým a nosným mezzosopránem, kralovala jevišti.

www.hudebnirozhledy.scena.cz/ (Karla Hofmannová, 12/17)

Pannu Rózu ztělesnila mezzosopranistka Lucie Hilscherová a její sytý hlasový témbr a expresivnější projev postavě velice slušel.
www.ostravan.cz (Milan Bátor, 30.4.2017)

Schubert: Mše As-Dur / Svatováclavský hudební festival Ostrava, 24.9.2016 / Český filharmonický sbor Brno, Czech Virtuosi, dir. Jan Kučera
Altistka Lucie Hilscherová potěšila ucho vysokou schopností srozumitelné artikulace i intonační kvalitou.
https://operaplus.cz/franz-schubert-dirigent-jan-kucera-dva-z-jednoho-testa/ (Milan Bátor, 25.9.2016)

Ze sólistů patrně nejvíce excelovala bravurní, ten večer altistka, Lucie Hilscherová, která svým zvučným a půvabným hlasem rozvibrovala celou síň besedního domu.
http://www.musicologica.cz/kritika-zari-2016/jedno-teleso-dva-ansambly-dve-kvality-zahajovaci-koncert-ceskeho-filharmonickeho-sboru-brno (Patrik Červák, 9/2016)

Martinů - Teml: Nový Špalíček – Kaprál: Uspávanky – Novák: Carmina Sulamitis / Divadlo Reduta Brno, 20.9.2016 / Ensemble Opera Diversa, dir. Gabriela Tardonová
Pozitívne gradujúci výkon Lucie Hilscherovej v diele Jana Nováka: Carmina Sulamitis pro mezzosoprán a komorní orchestr, bol prepojený s orchestrom i veľmi presvedčivý. Z diel ktoré interpretovala na koncerte, Nový Špalíček, či Kaprálove Uspávanky, mi prišlo posledne zmienené Novákovo dielo ako dobre načasovaným výkonom kde ukázala nielen spätosť s interpretovaním textu, ale i hlasové polohy boli diferencované a odpovedali ako významu i hudbe samotnej.

https://www.casopisharmonie.cz/kritiky/cas-pro-hudbu-%E2%80%A6-opera-diversa-ma-odstartovano.html (Tatiana Škapcová, 23.9.2016)

Gordon, Lang, Wolfe: Lost Objects / Národní divadlo v Praze, Nová scéna, dir. Petr Kofroň, 12.12.2015
Performing behind scrim strips that blocked any view of their performance, Jitka Burgetová, Jana Horáková Levicová and Lucie Hilscherová nonetheless turned in sterling vocal efforts, imbuing smoothly executed monochromatic lines with character.
https://bachtrack.com/fr_FR/review-lost-objects-national-theatre-prague-december-2015 (Frank Kuznik, 21.12.2015)

…sólistky (Jitka Burgetová, Jana Horáková Levicová a Lucie Hilscherová) i Kühnův smíšený sbor nezvyklé party v obtížných polohách zvládly dokonale.
https://www.divadelni-noviny.cz/ztraty-a-nalezy-2 (Josef Herman, 19.1.2016)

Salve Regina / Mezinárodní hud. festival P. Dvorského, Chrám sv. Markéty, Jaroměřice nad Rokytnou, 11. 8. 2015 / M. Šrůmová, L. Hilscherová, Czech Virtuosi
Program pro dva sólové hlasy (Michaela Šrůmová – soprán a Lucie Hilscherová – mezzosoprán) a komorní orchestr (Czech Virtuosi na čele s uměleckým vedoucím Karlem Procházkou), který se uskutečnil v chrámu sv. Markéty na zámku v Jaroměřicích nad Rokytnou se nesl ve znamení procítěného souznění a duchovní atmosféry. Nadšené publikum, čítající na 250 hostů, odměnilo účinkující dlouhotrvajícím upřímným aplausem, na jehož základě došlo i na bonus ve formě jedné skladby navíc mimo plánovaný program.
https://www.regionvysocina.cz/zpravodajstvi/barokni-hudba-znela-na-zamku-v-jaromericich-nad-rokytnou/ (Jana Bečková, 12. 8. 2015)

Hába: Nová země - Větrovová / Národní divadlo v Praze, 12.12.2014 / Český národní sbor, orchestr ND, dir. Petr Kofroň
Pro interprety představují ale svou tonální nezakotveností a nemelodičností náročný úkol, a je proto zapotřebí ocenit profesionální připravenost a pěvecké umění všech interpretů, nejen hlavních rolí - Pavla Remenára, Lucie Hilscherové, Josefa Moravce, Jiřího Brücklera, Veroniky Hajnové - ale i menších postav v podání Marie Fajtové, Lenky Šmídové, Yvony Škvárové, Jaroslava Březiny, Luďka Veleho, Zdeňka Plecha a Václava Lemberka, stejně jako pěvců Českého národního sboru.
https://www.novinky.cz/clanek/kultura-nova-zeme-zaznela-po-78-letech-od-vzniku-jedinkrat-261360 (Radmila Hrdinová, 13.12.2014)

Také zpěváci své obtížné party zvládli skvěle. Náročnou roli měla Lucie Hilscherová jako Větrovová, manželka předsedy kolchozu – v této roli obstála výborně.
https://operaplus.cz/brutalni-kolektivizace-na-ukrajine-v-pojeti-aloise-haby-nadchla/ (Veronika Vejvodová, 13.12.2014)

Novák: Carmina Sulamitis pro mezzosoprán a orchestr / Divadlo Reduta Brno, 26.5.2014 / Ensemble Opera Diversa, dir. Gabriela Tardonová
Dramaturgickým rámcom večera boli dve kompozície Jana Nováka k tridsiatemu výročiu jeho úmrtia. V obidvoch dielach sa predstavili naozaj vynikajúce sólistky. Na konci to bola mezzosopranistka Lucie Hilscherová v kompozícii Carmina Sulamitis na päť pasáží z latinských prekladov z biblickej Piesne piesní. Ta náročný part zvládla vynikajúco ako po technickej stránke (nástupy, intonácia, artikulácia…), tak aj výrazovej. Disponuje silným romantickým hlasom, no veľmi umne držala na uzde ako výrazné výšky tak aj vibráta a potrebný pátos naservírovala v primeranom množstve, tak ako si skladba v neoklasickom duchu žiada. Jej plná farba sa nádherne spájala so zvukom sláčikového orchestru s tympanmi a aj napriek tomu, že bola sólistkou, exhibicionisticky netrčala.
http://operaplus.cz/mesto-jako-hudba/ (Ján Podracký, 27.5.2014)

Berio: Folksongs / Divadlo Reduta Brno, 22.10.2013 / Ensemble Opera Diversa, dir. Gabriela Tardonová
Pestře instrumentované, nápadité melodie provedla živě a zaujatě Lucie Hilscherová. Její projev byl příjemně vlezlý, mohu-li to říct, a nechal jsem si její zpěv rád zalézt pod kůži. Vyvarovala se operních manýr, dbala na odstínění nálad jednotlivých čísel, zněla sytě, ale ani zblízka nezahlušovala…

http://zapisnikzmizeleho.cz/barvy-mist-a-zvuky-ruznych-svetu/ (Boris Klepal, 23.10.2013)

Mendelssohn-Bartholdy: Lauda Sion / Velikonoční festival duchovní hudby; Petrov, Brno - 19.4.2013 / Filharmonie Brno, dir. Andreas Sebastian Weiser
Alt Lucie Hilscherové byl sonorní a barevný…
http://www.brnozurnal.cz/z-kultury/velikonocni-putovani-za-hudbou-bylo-vyjimecne/ (Karla Hofmannová, 19.4.2013)

Poulenc: Dialogy Karmelitek - Mére Marie L‘Incarnation / Štátné divadlo Košice, dir. Ondrej Olos, 22.3.2013
…Lucie Hilscherová, ktorá stvárnila postavu matky Márie má nádhernú farbu hlasu a v daný večer ju predstavila v plnej kráse…
http://www.operaslovakia.sk/news/sila-a-slabost-idu-ruka-v-ruke/ (Daniela Petrovská, 25.3.2013)

Lucii Hilscherovej, mezzosopranistke s vzácne zamatovým timbrom stvárňujúcou matku Máriu L‘Incarnation
http://www.operaslovakia.sk/news/bose-nohy-v-opere/ (Jano Rácz,10. 4. 2013)

Lucii Hilscherovej sa aj napriek ešte mladému veku podarilo vokálne a výrazovo plasticky vykresliť profil Matky Márie.
http://operaplus.cz/posledni-pod-gilotinou-a-ztichly-hlasy-karmelitek/?pa=2 (Pavel Unger, 24.3.2013)

Opera stojí a padá predovšetkým na piatich sólistkách, ktoré aj pomocou troch českých posíl zvládli hlavné roly so cťou. Soprán Lucie Kašpárkovej (Blanche) z lyrického základu rastie do pevných výšok, podmanivý timbre a citlivý výraz ponúka Michaela Várady (Constance), tajomné mezzosopránové farby znejú z hlasov Adriany Hlavsovej (Madame de Croissy) a Lucie Hilscherovej (Matka Mária) a svoj zástoj obhajuje aj Tatiana Paľovčíková-Paládiová ako Madame Lidoine.
http://kultura.pravda.sk/divadlo/clanok/275702-recenzia-dan-za-pevnu-vieru-karmelitanok-e2-80-93-gilotina/ (Pavel Unger, 29.3.2013)

Dvořák: Stabat Mater / Aula Poznaňské univerzity, 30. 11. 2012 / Poznaňská filharmonie , dir. Libor Pešek
Lucie Hilscherová je mladá mezzosopranistka, která má na svém kontě již mnoho ocenění. Disponuje hlasem široké škály a také výrazné střední polohy. Na pátečním koncertu předvedla vysokou techniku, každý její tón byl náležitě posazen, díky čemuž nelze hovořit jakémkoli nadbytečném vibratu. Hilscherová se na scéně cítí sebejistě, pozorně poslouchá orchestr a druhé zpěváky, což jí umožňuje dokonale vyvažovat volumen hlasu. Je to zpěvačka velmi muzikální a vědomá si hodnoty svého hlasu, dbá na správné vedení fráze, umně zachází s různými odstíny dynamiky, čímž zvýrazňuje teplou a sametovou barvu svého hlasu.
www.cjg.gazeta.pl, 2. 12. 2012 

Abonentní koncert KPH v Plzni / Dům hudby Plzeň, 30. 11. 2011 / Ivan Vokáč – violoncello, Stanislav Gallin – klavír
Lucie Hilscherová vládne zvučným mezzosopránem, který dovede účinně ztišit v duchu interpretované skladby. Osobnostní založení i umělecké školení dává jejímu zpěvnímu projevu kouzlo vnitřního prožitku, hlas zní kvalitně v celém rozsahu.
Plzeňský deník, 13. 12. 2011 (Vlasta Bokůvková: Violoncello a zpěv v krásném souzvuku)

Smetana: Prodaná nevěsta - Háta / 20. 5. 2011, Barbican Hall, Londýn  / BBC Symphony Orchestra, dir. Jiří Bělohlávek
As to the parents, Stanislava Jirků's softly eloquent Ludmila and Svatopluk Sem’s lyrical if overly bland Krušina were well contrasted with Lucie Hilscherová’s mean-spirited Háta and Gustáv Beláček’s blithe Mícha in portrayals that likewise avoided caricature.
http://www.classicalsource.com (Richard Whitehouse: The BBC Symphony Orchestra – The Bartered Bride)

Dobře zvoleno bylo obsazení rodičů, obzvlášť dam - komediálně šťavnaté Lucie Hilscherové a důstojné Stanislavy Jirků, které přinášely vřelost do skvělého sextetu ve třetím jednání.
https://theartsdesk.com/node/3737/view (David Nice, 21.5.2011)

Rossini: Stabat Mater - Velikonoční festival duchovní hudby / Katedrála sv. Petra a Pavla, 17. 4. 2011 / Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín, dir. Petr Vronský
Vstupní koncert (…) velkolepě vyzněl v katedrále na Petrově v interpretaci Českého filharmonického sboru Brno, sólistů a zlínské Filharmonie Bohuslava Martinů pod taktovkou Petra Vronského. Stabat Mater Gioacchina Rossiniho usiluje o vytvoření typické bolestné až dramatické výrazové polohy; přesto prozrazuje skladatele v podstatě operního. S tímto faktem souvisí i technická náročnost sólových partů, jichž se ujali Hana Škarková, Lucie Hilscherová, Tomáš Černý a Gustáv Beláček, kteří své vstupy vypracovali s detailní precizností; pozornost vzbudila zejména lahodná barva a přirozenost projevu mezzosopranistky.

Hudební rozhledy 6-2011 (Lukáš Vytlačil: Ohlédnutí za Velikonočním festivalem duchovní hudby v Brně)

Rossini: Il Barbiere di Siviglia – Berta / Turné s Komorní operou Praha - Německo, Švýcarsko, Francie / dir. Norbert Baxa
… árii vdavekchtivé perly Berty publikum nadšeně aplaudovalo.
Augsburger Allgemeine, 22. 3. 2011 (Erich Pawl:  Rossiniho hudební esprit)

Lucie Hilscherová září jako Berta svým úžasným talentem a temperamentem.
https://www.nordbayern.de/region/fuerth/buffa-im-plattenbau-1.1733121 (Uwe Mitsching, 17.12.2011)

Velkolepý byl také Pavel Vančura se svým sytým basem jako intrikářský Basilio a Lucie Hilscherová jako rázná hospodyně Berta.
www.echo-online.de, 16. 12. 2011 (Albrecht Schmidt: Skutečné opojení dobrou náladou)

Lucie Hilscherová zanechala velmi přesvědčivý dojem a na konci druhého dějství se mohla nejen ona, ale celý pražský ansámbl těšit z přátelského až nadšeného potlesku.
www.main-spitze.de (Axel Zibulski, 16. 12. 2011)

… barevně bohatý hlas Lucie Hilscherové suverénně zvládl všechna úskalí role Berty.
Dernières Nouvelles d'Alsace, 30. 3. 2011 (Marc Munch: Lazebník z Prahy – valící se humor bez hranic)

Zahajovací koncert festivalu Tribuna komorní písně / Dům hudby Plzeň, 27. 9. 2010 / Stanislav Gallin – klavír
(…) Renomé nastupující hvězdy pěveckého nebe potvrdila též mezzosopranistka Lucie Hilscherová, která vystoupila za doprovodu Stanislava Gallina. Zvolila repertoár odpovídající jejímu mimořádně znělému hlasu, když se obrátila především k písním Schumannovým (Album písní pro mládež), dále pak písním Brahmsovým (výběr z Dětských lidových písní) a Musorgského (výběr z Dětské světničky). Ač se nepřiblížila k předepsanému tématu historicky, stylizovaným dětským světem zvolených miniatur elegantně poukázala na Komenského odkaz také.
Její Musorgskij je již dnes hoden podrobnější analýzy, když s neomylným citem a vysoký, intelektem pečlivě volí proporce mezi tempovou uvolněností a pevnou výstavbou každé autorovy písně. Vyslednému projevu pak dává typický hlasový kolorit novoruské školy.
Úsměvnou tečku jejího vystoupení pak přinesl cyklus Mateřídouška Otmara Máchy, zpracovávající dětské říkanky moderním hudebním jazykem s nápaditou kantilénou.

Hudební rozhledy, 2/2011 (Jiří Bezděk: Tribuna komorní písně v novém hávu)

Nicolai: Veselé paničky windsorské – Frau Reich (Kloučková) / Divadlo J. K. Tyla v Plzni, premiéra 31. 1. 2010 / režie Jakub Korčák, dir. Jiří Štrunc
Režisér nové inscenace Jakub Korčák akceptoval jediné opravdu schůdné řešení: vsadil – a s úspěchem – na humor a pohyb. Jak už naznačuje sám titul, v opeře mají před Falstaffem přednost dámské role, jejich temperament a taneční prvky – ostatně to potvrdil hned vstupní duet. Obě dvojice chytrých paniček byly znamenité po herecké i pěvecké stránce – sopranistky Jitka Svobodová a Lucie Hájková i hlasově barvité mezzosopranistky Lucie Hilscherová a Michaela Kapustová.
Plzeňský deník, 9. 2. 2010 (Vlasta Bokůvková: Shakespearovské postavy vstoupily na scénu)

Plzeňský sólistický ansámbl (…) má v kvartetu hlavních rolí – Falstaff, Brodský, Brodská, Kloučková – jen jediného zástupce – Jevhena Šokala v postavě nakonec ztrestaného rytíře. V sobotní premiéře byl znamenitý podobně jako výteční hosté – Jitka Svobodová, Lucie Hilscherová či Vladislav Zápražný.
Plzeňský deník, 1. 2. 2010 (Petr Dvořák: Paničky opět ztrestaly mlsného nápadníka)

Paničky by zase dobře zapadly do českých filmových pohádek, Lucie Hájková (Paní Brodská) a Lucie Hilscherová (Paní Kloučková) se však svých postav zhostily nadmíru dobře.
Hudební rozhledy, 5/2010 (Josef Herman: Dárek k narozeninám?)

Písňový a operní recitál / Bayreuth, 15. 11. 2009 / Stanislav Gallin – klavír
 (...) Lucie Hilscherová, letošní držitelka třetí ceny v koncertním oboru soutěže Cantilena Bayreuth, si zvolila pro první část večera písně Bohuslava Martinů a Antonína Dvořáka, které zazpívala nosným, vřele zabarveným hlasem a dramaticky uvědomělým projevem. Důkladnou artikulací a příjemně chvějícím se vibrátem, spolu se sonorním, naprosto bez tlaku znějícím hlasem zapůsobila na – bohužel ne příliš početné – publikum. Obzvlášť Martinů písně ztvárnila velice emocionálně a scénicky působivě. Ve výškách – v poměru k velikosti sálu – velice silným hlasem, jakož i nejčistší intonací.
Klavírista Stanislav Gallin k tomu čaroval malými světýlky, barevností a údery zvonů, náležitě se připojoval k pěvkyni, báječně se jí podřizoval a také využíval sólové části, ve kterých nechal zvuk klavíru náležitě vzplanout. (...)
V druhé části koncertu Hilscherová provedla árii Sesta z Mozartovy opery La Clemenza di Tito a písně z cyklů „Život a láska ženy“ a „Písně královny Marie Stuartovny“ Roberta Schumanna, které nabídla s podivuhodně dobrým porozuměním textu. Také zde mohla využít intimní tiché tóny. Po árii Rózy ze Smetanovy opery Tajemství na závěr zazářila v perlivém Gopaku M. P. Musorgského. (...)

Nordbayerischer Kurier, 16. 11. 2009 (Urlike Eberle: Hlas ze zlata)

Bezděk: Píseň Laury - Autorský večer Jiřího Bezděka / Dům hudby Plzeň, 5. 10. 2009 / Eva Vimrová – klavír
Píseň Laury z dosud nedokončené opery z prostředí středověké Prahy přednesla Lucie Hilscherová a těžko si představit lepší interpretku. Bezpečný doprovod Evy Vimrové výkon pěvkyně ještě umocnil.
Plzeňský deník, 19. 10. 2009 (Jan Děd: Skladby Jiřího Bezděka i provedení – zážitek!)

Mezinárodní pěvecká soutěž A. Dvořáka, Karlovy Vary 2008 / 1. cena v kategorii píseň; Cena Českého rozhlasu Praha; Cena Josefa Hercla; Cena Miroslava Panského; Cena Nakladatelství Editio Bärenreiter a Cena Divadla J. K. Tyla v Plzni
Studijně náročný, méně vděčný, a proto méně početně obsazený obor píseň měl již v prvním kole velkou naději v české mezzosopranistce Lucii Hilscherové. Vyrovnaností a stylovou jistotou výkonů zaslouženě uhájila vítězství tak zřetelně, že druhá cena za ní nebyla udělena.

Hudební rozhledy 1/2009 (Jan Králík: Pěvecké naděje z Karlových Varů)

Verdi: Otello – Emilie / Divadlo J. K. Tyla v Plzni, premiéra 3. 11. 2007 / režie Ladislav Štros, dir. Ivan Pařík
Nepřehlédnutelná byla i Lucie Hilscherová jako Emilia, vzdorující Jagovi a odhalující nakonec viníka celé tragédie.

Mladá fronta, 5. 11. 2007 (Gabriela Špalková: Verdiho Otello - silný zážitek)

Ansámbl sólistů zdařile doplnili další pěvci, zvláště Richard Samek (Cassio), Lucie Hilscherová (Emilia) a zvučný bas Tomáše Jindry (Lodovico).
Harmonie 2/2008 (Milan Pospíšil: Zdařilý Otello)

Mozart: Figarova svatba – Marcellina / Divadlo J. K. Tyla v Plzni, premiéra 5. 5. 2007 / režie Magdaléna Švecová, dir. Ivan Pařík
Netradičně byla pojata role "staré komické" Marcelliny, v níž Lucie Hilscherová příjemně zaujala nepřeháněnou komikou s roztomilým detailem, když tato hádavá venkovská dáma pojednou zjihne vyhlídkou na sňatek a povýšení na "paní doktorovou".

Harmonie 7/2007 (Milan Pospíšil: Figarova svatba -  Plzeň)

(…) Lucie Hilscherová vládnoucí pozoruhodně modelovaným barevným a měkce znějícím mezzosopránem nabídla publiku v roli Marcelliny i vtipné herecké kreace.
Plzeňský deník, 15. 5. 2007 (Romana Feiferlíková: Figarova svatba diváky potěšila a někdy přímo elektrizovala)

Dvořák: Stabat Mater / Rudolfinum Praha, 11. 4. 2007 / Pražská komorní filharmonie, dir. Kaspar Zehnder
U sólového altu je vrchol až v devátém čísle – Inflammatus. Vzpomínal jsem, jak některé altistky (počínajíc Martou Krásovou) zvládly tuto árii vzorně nebo vzorově. Myslím si, že Lucie Hilscherová může být zařazena do tohoto výčtu.

Hudební rozhledy 6/2007 (Jan Maria Dobrodinský: Dvořákovo Stabat Mater)

Dvořák: Stabat Mater - Velikonoční festival duchovní hudby / Katedrála sv. Petra a Pavla, 1. 4. 2007 / Pražská komorní filharmonie, dir. Kaspar Zehnder
Bylo to provedení neobyčejně dramatické, s patřičným podtržením tragiky díla, z něhož pak zvlášť působivým dojmem vystoupily niterné lyrické části. Všichni interpreti byli cele ve službách tohoto Dvořákova veledíla.. byl to večer skutečně nezapomenutelný.
Hudební rozhledy 6/2007 (Věra Lejsková: Tři různé podoby velikonoc)

Dvořák: Cigánské melodie - Zahajovací koncert Smetanovských dní v Plzni / Západočeské muzeum, 4. 2. 2007 / Eva Štruncová - klavír
(…) Lucie Hilscherová, budoucí hvězda operních pódií, posluchače doslova uchvátila provedením Cigánských melodií Antonína Dvořáka.
Hudební rozhledy, 4/2007 (Tomáš Kuhn: Smetanovské dny v Plzni)

Provedení Cigánských melodií Antonína Dvořáka se ujala za doprovodu Evy Štruncové posluchačka fakulty Lucie Hilscherová, jejíž podmanivý a ve všech polohách vyrovnaně znějící alt je velkým příslibem do budoucnosti.
Plzeňský deník, 9. 2. 2007 (Marta Ulrychová: Festival začal zdařile)